سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید سیم و کابل

خرید سیم و کابل مناسب و کاربرد آن‌ها

 

سیم‌ها و کابل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از انواع آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. به همین شناخت مدل‌های مختلف سیم و کابل ضروری است. با این کار می‌توانید سیمی را انتخاب کنید که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در این قسمت از مقاله انواع سیم و کابل را نام برده و کاربرد هر یک را توضیح داده‌ایم.

 

انواع مختلف سیم‌ها و کاربرد آن‌ها

 

حتی جزئی‌ترین ابزارهای الکتریکی نیز به سیم نیاز دارند. به همین دلیل آن‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. خرید سیم و کابل نیاز به شناسایی انواع آن‌ها دارد. در ادامه سیم‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم.

 

سیم مفتول

این سیم تنها از یک رشته هادی جریان و عایقی از جنس پی‌وی‌سی تشکیل شده است. سیم مفتول را سیم خشک نیز می‌نامند‌. این نوع سیم قابلیت فرم دهی بالایی دارد و به همین دلیل از آن در تابلو‌های برق استفاده می‌شود.

سیم افشان

سیم افشان از چند رشته هادی مسی به هم پیچیده و عایق پلاستیکی تشکیل شده است. سیم‌های افشان به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالایی که دارند در سیم کشی ساختمان‌ها به کار می روند‌. توضیحات بیشتر در مورد این نوع سیم را می‌توانید در مقاله‌ای با همین عنوان در سایت مطالعه کنید.

سیم‌های نیمه افشان

سیم‌های نیمه افشان از چند رشته هادی به هم تنیده شده تشکیل می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت این نوع سیم با سیم افشا معمولی در قطر آن‌هاست. در واقع زمانی که قطر سیم افشان زیاد است و برای کاربرد مورد نظر مناسب نیست، از سیم نیمه افشان استفاده می‌شود. این سیم ضخامت کم‌تری دارد. تنوع محصول برای در خرید سیم و کابل به شما در پیدا کردن محصولی متناسب با کاربرد مورد نظرتان کمک می‌کند.

سیم نایلون

سیم نایلون از دو سیم نازک به هم چسبیده تشکیل شده است‌. سیم نایلون را سیم سفید دولا نیز می‌نامند‌. کاربرد سیم نایلون در سیم کشی ساختمان‌ها و لوستر‌ها است.

 

مقایسه انواع سیم و کابل از لحاظ قیمت

 

قیمت: یکی از عوامل موثر بر خرید سیم و کابل قیمت است. افزایش قیمت جهانی فلزاتی چون مس و آلومینیوم باعث افزایش قیمت سیم و کابل می‌شود. سیم‌ها نسبت به کابل‌ها هزینه کم‌تری دارند. به طور کلی قیمت نمی‌تواند یک عامل تعیین کننده در قیمت سیم و کابل باشد. شما باید پیش از هر چیز به کاربرد مورد نظر خود توجه کنید و سپس در مورد مرغوبیت سیم‌ تصمیم‌گیری کنید.

البته برای اینکه خرید سیم و کابل را با قیمت بالا انجام ندهید، بهتر است پیش از اقدام برای خرید از چند فروشگاه قیمت محصول مورد نظر خود را بپرسید. به یاد داشته باشید که هنگام پرسش به مدل و برند محصول توجه داشته باشید. همیشه خرید از یک فروشگاه معتبر به شما کمک می‌کند که محصولات را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

 

خرید سیم و کابل