سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندلی آرگونومیک

صندلی ارگونومیک به نوع خاصی از صندلی های اداری گفته میشود که با ساختار و آناتومی بدن کاملا سازگار می باشد. تمام بخش های این صندلی از قبیل تکیه گاه، نشیمنگاه، ارتفاع و دسته ها همگی بر اساس استانداردها طراحی و تولید شده و استفاده طولانی مدت از آن به سلامت فرد آسیب وارد نمی کند. رانشکو؛ تولید کننده و ارائه دهنده انواع صندلی اداری ارگونومیک با قیمت مناسب و ارزان، در ادامه به معرفی کامل این گروه از صندلی ها پرداخته و ویژگی های آنها را بررسی خواهد نمود.

 

بهترین نوع صندلی ارگونومیک

تنوع در صندلی های اداری که به نام ارگونومیک به فروش میرسند بسیار زیاد است و هر یک از نظر شکل ظاهر، قیمت و جنس و سایر فاکتورها کاملا با هم فرق دارند. حال سوال این است که بهترین نوع صندلی ارگونومیک کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟ به طور خلاصه ویژگی های این نوع صندلی را می توان به صورت زیر بیان نمود:
? ارتفاع قسمت نشیمنگاه صندلی تا زمین باید بر اساس قد فرد قابل تنظیم باشد. این ارتفاع باید به گونه ای تنظیم شود که کف پاها به صورت کاملا صاف روی زمین قرار گرفته باشد و پاها در حالت موازی با صندلی باشند. این ارتفاع بهتر است حدود 16 تا 21 اینچ باشد.
? تکیه گاه صندلی باید به اندازه کافی بلند باشد تا شانه ها را براحتی در برگیرد و بهترین نوع این صندلی ها، دارای تکیه گاه برای سر و گردن نیز می باشند. علاوه بر قد، عرض تکیه گاه نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام بخش های پشت بدن روی آن قرار گیرند که 17 تا 20 اینچ برای آن کافی خواهد بود.
? ساختار تکیه گاه باید به حالت S باشد تا گودی کمر را براحتی پر کند. پر نشدن کمر با صندلی به مرور منجر به دیسک کمر شده و آسیب های جدی به بدن فرد وارد می کند.
? عرض و عمق نشیمنگاه باید استاندارد باشد. نشمینگاه هایی که دارای عرض کمی هستند، باعث میشوند تا بدن تعادل نداشته باشد و فشار زیادی به پاها وارد شود. در مقابل، صندلی ارگونومیک با نشیمنگاه عریض به ران ها فشار وارد می کند. علاوه براین، شیب این بخش نباید زیاد رو به جلو یا عقب باشد تا بدن در حالت متعادل قرار گرفته باشد.
? میزان الیاف به کار رفته برای بخش نشیمنگاه صندلی ارگونومیک باید کاملا استاندارد باشد تا به کمر فشار وارد نشود. بهتر است جنس روکش این بخش به گونه ای باشد که هوا در آن رد و بدل شود.

قیمت صندلی ارگونومیک

قیمت صندلی ارگونومیک با توجه به نوع صندلی، اندازه و ابعاد، نوع تکیه گاه، جنس روکش و جنس بدنه صندلی تعیین میشود. به عنوان مثال، صندلی ارگونومیک با تکیه گاه های بلند که بخشی برای تکیه سر و گردن دارند، گران تر از صندلی های کارشناسی و کنفرانسی با تکیه گاه های کوتاه تر است. علاوه براین، جنس روکش صندلی نیز می تواند در گران یا ارزان بودن آنها تاثیر زیادی داشته باشد. صندلی های چرم در بسیاری از مواقع گران تر از صندلی هایی می باشد که روکش های پارچه ای دارند.با توجه به تفاوت زیاد در قیمت صندلی ارگونومیک، پیشنهاد می کنیم برای استعلام قیمت با گروه رانشکو در ارتباط باشید.