سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم برق

سیم‌ها از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند. یک قسمت آن هادی نام دارد و نام قسمت دیگر عایق است. هادی سیم‌های برق از فلزهای رسانا مانند مس، آلومینیوم، طلا، نقره، روی، نیکل، قلع، آهن، سرب، فولاد ساخته می‌شود. همچنین می‌توان برای تولید این بخش، رساناهای مختلف را باهم ترکیب کرد.
عایق سیم‌های برق نیز از مواد پلاستیکی تولید می‌شود. این مواد خاصیت ضد رطوبت دارند و غیر قابل اشتعال هستند. جنس مواد عایق سیم‌های برق، PVC، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، ترموست‌ها و… است. عایق‌ها جهت محافظت در برابر ولتاژ به صورت یک لایه و چند لایه ساخته می‌شوند.

کاربرد سیم‌ برق و مشخصات آن‌ها روی عایق‌های سیم‌ها با توجه به علامت اختصاری مشخص و نوشته می‌شود. این مشخصات در خرید و انتخاب سیم برق مناسب نقش مهمی ایفا می‌کنند.
این مشخصات روی سیم‌ها نسبت به کاربردی که دارند، منحصر به فرد است. به همین دلیل باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس برای خرید سیم با توجه به ویژگی‌ها اقدام کنید. هر کدام از ویژگی‌های سیم دارای علامت اختصاری مخصوص به خود هستند.

کابل برق
نحوه اتصال سیم برق

وسایل برقی در زندگی انسان امروز نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در سیم‌کشی نحوه اتصال صحیح این سیم‌هاست. در واقع سیم کشی امکان جریان برق در وسایل مختلف را فراهم می‌کند. اگر این کار به روش درستی انجام نشود، احتمال ایجاد خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد خواهد بود.

این امر با اتصال صحیح سیم‌های برق در وسایل الکتریکی امکان پذیر می‌باشد. روش‌های متنوعی برای اتصال سیم‌های برق وجود دارد. انتخاب نوع روش به تشخیص فرد متخصص در این حوزه و نوع وسیله برقی انجام می‌شود.
? لحیم کاری
? نخ
? پایانه‌های حلقه
? پیچاندن
? چنگ زدن
? بلوک ترمینال
? پرچ
اگر افراد معمولی قصد اتصال سیم برق را دا