سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق کارتن پلاست

ورق کارتن پلاست چیست؟

ورق کارتن پلاست، نوعی کارتن غیر قابل انعطاف پذیر بوده که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. ورق کارتن پلاست با نام های دیگری از جمله گروکیت، پلاستیک شیت، پلاست شیت در بازار شناخته می شوند. استفادة این کارتن در صنایع مختلف به چشم می خورد از جمله: در صنعت دسته بندی، چاپ و تبلیغات، ساختمان، لوازم خانگی، ماکت سازی، معماری داخلی، باغداری، سوله سازی، قالب بندی، خودروسازی، و کشاورزی. استفاده از ورق کارتن پلاست در هر یک از صنایع بالا مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. در ادامه به ویژگی های ورق کارتن پلاست خواهیم پرداخت.

ورق کارتن پلاست از چه جنسی ساخته شده است؟

به طور کلی ورق های کارتن پلاست از موادی به نام پلی پروپلن تولید می شود. پلی پروتین یک مادة متشکل از مواد اولیه پتروشیمی است که صد در صد قابل بازیافت بوده و ضرری برای طبیعت ندارد. البته این نکته قابل ذکر است که پلاست شیت که نوعی کارتن پلاست است از جنس اکستروژن تولید می شود. در این روش دو ورق مسطح خارجی ( با نام فیلم) ، توسط صفحات باریک عمودی به صورت موازی به یکدیگر متصل می شود.

انواع ورق کارتن پلاست کدام اند؟

ورق کارتن پلاست انواع مختلفی دارد. آن چیزی که ورق های کارتن پلاست را از یکدیگر جدا می سازد فاکتورهایی مانند جنس، ضخامت، ابعاد، انواع رنگ و وزن ورق کارتن پلاست است.
جنس ورق کارتن پلاست می تواند پلی پروپلین یا سایر مواد باشد. ورق کارتن پلاست در ضخامت های 2، 3، 4، 5، 6، 8 و10 میلیمتری وجود دارد. ورق کارتن پلاست در ابعاد و وزن های مختلفی تولید می شود. ورق های کارتن پلاست، رنگ های مختلفی نیز دارند. رنگ هایی مانند: سفید، آبی، نارنجی، مشکی، سبز، طوسی و قرمز. با ترکیب هر یک از این فاکتورها، نوع خاصی از ورق کارتن پلاست به دست می آید. با توجه به این فاکتورها هر متر مربع ورق کارتن پلاست قیمت متفاوتی خواهد بود.
از ورقه های کارتن پلاست محصولات مختلفی مانند پد کارتن پلاست، باکس پالت، استند تبلیغاتی، استند رومیزی و استند فروشگاهی تولید می کنند. پد کارتن پلاست در انبارکردن کالاها، چیدن اجناس به صورت منظم در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود. باکس پالت محصولی برای حمل و نقل آسان تر و جا به جایی بهتر کالاها بین واحد های تولیدی است. استند تبلیغاتی شامل ورق ها و پایه های از جنس کارتن پلاست هستند که روی آن طرح های تبلیغاتی چاپ شده است.

استند های رومیزی برای تبلیغ محصولات جدید مثل لوح های فشرده، انواع آدامس و … در پیشخوان و صندوق فروشگاه ها و داروخانه ها عرضه می شود. استند های فروشگاهی، برای محصولاتی مانند انواع موادغذایی مثل شکلات، چیپس و … استفاده می شود.

ابعاد ورق کارتن پلاست چقدر است؟

ابعاد یا همان عرض و طول ورق کارتن پلاست میتواند متغیر باشد. علاوه بر ابعاد، ضخامت ورق کارتن پلاست هم می تواند متغیر باشد. ورق کارتن پلاست به صورت ورقه ای یا رولی ارائه می شود. خریدار باید با توجه به کاربردی که از کارتن پلاست توقع دارد باید ابعاد، وزن، ضخامت و قیمت انواع کارتن پلاست را در نظر بگیرد و سپس ورق کارتن پلاست خود را سفارش دهد.