سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق کارتن پلاست

ورق پلاست

ورق های نسبت به رول های کارتن پلاست موارد استفاده بیشتری دارند و تقریبا صنعتی وجود ندارد که از ورق های کارتن پلاست که به ورق پلاست معروف است ،استفاده ای نداشته باشد. ورق پلاست ها در ضخامت های 2 میلی متر تا 12 میلی متر با گرماژهای متفاوت تولید می شوند.

ور ق کارتن پلاست بدلیل اینکه می توان آنها را براحتی برش داد و دارای روش های مختلفی جهت اتصال قطعات برش خورده کارتن پلاست به یکدیگر وجود دارد بازه گسترده ای از کاربردها را شامل می شود و بسته به خلاقیت به کار گرفته شده می توان محصولات مختلفی را ساخت . به محصولاتی که این گونه ساخته می شوند را ما در ایران کارتن پلاست محصولات تبدیلی کارتن پلاست می نامیم .

ورق کارتن پلاست ( کارتن غیر قابل انعطاف و ضد اشتعال)

شاید بارها ورقه های کارتن پالاست را در مکان هایی مانند میوه فروشی به عنوان جعبه میوه یا طبقات جداکننده میوه یا به صورت استندهای رومیزی یا تبلیغاتی مشاهده کرده باشید. در این مقاله به طور کامل به مبحث ورق کارتن پلاست و جنس، ابعاد و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

ورق کارتن پلاست چیست؟

ورق کارتن پلاست، نوعی کارتن غیر قابل انعطاف پذیر بوده که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. ورق کارتن پلاست با نام های دیگری از جمله کورگیت، پلاستیک شیت، پلاست شیت در بازار شناخته می شوند. استفاده این کارتن در صنایع مختلف به چشم می خورد از جمله: در صنعت دسته بندی، چاپ و تبلیغات، ساختمان، لوازم خانگی، ماکت سازی، معماری داخلی، باغداری، سوله سازی، قالب بندی، خودروسازی، و کشاورزی. استفاده از ورق کارتن پلاست در هر یک از صنایع بالا مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. در ادامه به ویژگی های ورق کارتن پلاست خواهیم پرداخت.

ورق کارتن پلاست از چه جنسی ساخته شده است؟

به طور کلی ورق های کارتن پلاست از موادی به نام پلی پروپلن تولید می شود. پلی پروتین یک ماده متشکل از مواد اولیه پتروشیمی است که صد در صد قابل بازیافت بوده و ضرری برای طبیعت ندارد. البته این نکته قابل ذکر است که پلاست شیت که نوعی کارتن پلاست است از جنس اکستروژن تولید می شود. در این روش دو ورق مسطح خارجی ( با نام فیلم) ، توسط صفحات باریک عمودی به صورت موازی به یکدیگر متصل می شود.