سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت ناخن

کاشت ناخن چیست؟

 

به روش های مختلفی که به کمک مواد و پودرهای مخصوص یا قالب های ناخن مصنوعی تلاش میشود تا شکل طبیعی ناخن و قد آن دچار تغییر شده و بهتر جلوه کند، کاشت ناخن گفته میشود.

این روش ها هیچ یک به صورت دائمی نبوده و با رشد ناخن اصلی نیاز به ترمیم مجدد دارند. نازک و شکننده بودن ناخن های طبیعی، رشد کم و شکل نامناسب ناخن ها از جمله دلایلی هستند که باعث میشوند تا از کاشت به جای مانیکور و پدیکور کردن ناخن استفاده شود.

مواد کاشت ناخن چیست؟

همان طور که اشاره شد، روش های مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد و در هر یک از مواد متنوعی استفاده میشود. این مواد باید با دقت بالایی انتخاب شوند چون به شدت بر روی سلامت پوست و ناخن ها تاثیرگذار است. این مواد باید با دقت بالایی انتخاب شوند چون می توانند منجر به حساسیت و بیماری های پوستی گردند.

از جمله مواد مورد استفاده برای اینکار می توان به مواد ضد قارچ و ضد عفونی کننده، پودرهای رنگی، ژل و پرایمر اشاره نمود. این مواد توسط برندهای مختلفی تولید شده و پودرها ممکن
است رنگی یا مات و بدون رنگ باشند.

عوارض کاشت ناخن

 

علیرغم مزایای متعددی از قبیل زیباتر شدن ناخن ها و پوشاندن معایب ناخن و افزایش اعتماد به نفس در خانم ها که در کاشت ناخن وجود دارد، برخی از معایب در آن وجود دارد. از جمله عوارض این کار که توجه به آن اهمیت بالایی دارد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:
? نازک و شکننده شدن ناخن های طبیعی به دلیل عدم امکان دریافت اکسیژن و وجود چند لایه مواد ژله ای و پودری و ناخن های مصنوعی
? رشد قارچ در لایه های بین ناخن طبیعی و ناخن مصنوعی با اجرای اشتباه و بی کیفت کاشت
? ایجاد درد در ناخن ها به دلیل نفوذ هوا بین لایه ناخن طبیعی و ناخن مصنوعی
? ایجاد حساسیت های پوستی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در مراحل مختلف کار