سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم افشان

سیم افشان یکی از پرکاربردترین انواع سیم است. این سیم‌ها در سیم‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید این نوع سیم برای ساختمان یا فضای دیگری را دارید، اما هنوز با کاربرد آن آشنا نیستید، این مقاله می‌تواند راهنمایی برای شما باشد.

آنچه در مقاله می‌خوانید.
• مشخصات سیم  های افشان
• راه‌های تشخیص سیم استاندارد از سیم غیر استاندارد
• مقایسه انواع مختلف سیم افشان از نظر قیمت
• مقایسه سیم های افشان مختلف با یکدیگر
• کاربردهای مختلف سیم افشان

مشخصات سیم افشان

این سیم تک رشته ای هادی است و از عایق آمیزه پلیمر PVC نوع C پوشیده شده است. سیم افشان نسبت به سیم مفتول انعطاف بیشتری دارد. به همین دلیل در کاربردهایی که نیاز است سیم حرکت کند، از سیم‌های افشان استفاده می‌شود.

 

 

سیم‌های افشان دارای انواع مختلفی هستند. مدل‌های مختلف این نوع سیم با توجه به هادی موجود در آن شناخته می‌شود. در واقع سیم‌های افشان استاندارد باید هادی از جنس مس داشته باشند. اما در بازار سیم‌هایی با هادی مسی، آلومینیومی و آلومینیوم پوشش با مس وجود دارد. برخی دیگر از سیم‌ها نیز با هادی درونی آهنی ساخته می‌شوند. نوع فلز به کار رفته برای تولید هادی سیم در مقاومت آن تأثیرگذار است.

همانطور که می‌دانید انتخاب نوع سیم به کاربردی که از آن انتظار دارید، بستگی دارد. سیم‌ها و کابل‌ها بسیار متنوع هستند. بنابراین می‌توان گفت برای هر موقعیتی می‌توان از سیم مناسب استفاده کرد. در این قسمت به مهم‌ترین کاربردهای سیم‌های افشان اشاره کرده‌ایم.

  • سیم های  افشان به عنوان سیم رابط در داکت‌های زیرزمینی و ماشین آلات و تابلوهای فرمان استفاده می‌شود. سیم‌هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. می‌توان گفت سیم‌های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
  • از این سیم در اتاق‌های خشک، تجهیزات الکتریکی، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ 750 ولت هستند استفاده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای سیم های افشان استفاده در وسایل برقی و سیستم‌های روشنایی است. به طور کلی از این سیم در زمینه‌های مختلف تأسیسات و صنعت ساختمان سازی و وسایل الکتریکی استفاده می‌شود.

با توجه به نکات گفته شده، می‌توان دریافت که این سیم‌ها جزو پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند.