سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل آلومینیوم کابل آلومینیومی

نام کابل آلومینیومی با توجه به نوع هادی آن تعیین شده است امروزه از این نوع کابل در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. آلومینیوم در کنار مس یکی از پر کاربردترین فلزات در تولید سیم و کابل است. مزیت‌های بسیار کابل آلومینیومی باعث شده است که بازار خوبی داشته باشد و کارخانه‌های فعال در این زمینه، تولید آن را افزایش دهند.

استفاده از کابل آلومینیومی مزایای بسیاری به همراه دارد. البته آلیاژ به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشد. در این مقاله بیشتر در مورد این نوع کابل توضیح خواهیم داد.
آنچه در این مقاله خواهید خواند.
? تفاوت قیمت کابل آلومینیومی با کابل‌های دیگر
? در چه مواردی از کابل آلومینیومی استفاده می‌شود؟
? مقایسه کیفیت کابل آلومینیومی در برابر کابل معمولی
? کارکردهای کابل آلومینیومی
? بررسی کیفیت کابل‌های آلومینیوم

 

 

تفاوت قیمت کابل آلومینیومی با کابل‌های دیگر

 

همانطور که گفته شد قبل از کابل آلومینیوم، کابل‌های مسی رواج داشت. این کابل‌ها در تمام پروژه‌ها حضور داشتند و در این صنعت بی‌رقیب بودند. سیم‌کشی‌های مسی در منازل و پروژه‌های صنعتی به کار می‌روند.

اما به تدریج مس گران شد. گران شدن مس افزایش قیمت کابل‌هایی با هادی مسی را نیز به دنبال داشت. این موضوع حتی باعهث افزایش منیزان سرقت این مدل کابل‌ها شد.

سرقت کابل علاوه بر چند برابر کردن هزینه‌ها، باعث قطع برق و ارتباطات در نقاط مختلف می‌شود.
کابل آلمینیوم به دلیل قیمت کم‌تر، به یک رقیب بزرگ برای کابل‌های مسی تبدیل شد.

در سال‌های اخیر مس بازار نسبتا بی‌ثباتی داشته و روز به روز بر قیمت آن افزوده می‌شود. اما آلومینیوم قیمت کم‌تری دارد که مزیت بزرگی برای آن به شمار می‌رود. قیمت آلومینیوم در کنار ویژگی‌های دیگر آن، باعث شده که به عنوان یکی از پرکاربردترین فلزات برای هادی کابل‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت‌های معتبری در حوزه تولید کابل‌های آلومینیومی فعالیت دارند. بنابراین اکثر این محصولات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

کابل الومینیومی

در چه مواردی از کابل آلومینیومی استفاده می‌شود

کابل‌های آلومینیومی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قابلیت این محصولات باعث شده که در حوزه‌های مختلفی کاربرد داشته باشند. سیم‌های آلومینیومی امروزه با توان ولتاژ پایین و بالا در بازار ارائه شده‌اند.

با در نظر گرفتن چنین شرایطی می‌توان گفت که در موارد بسیاری می‌توان از کابل آلومینیومی استفاده کرد. چنین کابل‌هایی در سایز و اندازه متنوعی تولید می‌شوند.

این موضوع باعث شده است که مشتریان هنگام خرید بتوانند محصولی متناسب با نیاز خود انتخاب کنند. برای مثال پروژه‌های بزرگ صنعتی به کابل‌های بزرگی با ظرفیت بالا نیاز دارند. یا خانه‌های مسکونی از سیم‌های نازک استفاده می‌کنند.

اگر قصد اجرای یک پروژ بزرگ تجاری را دارید، کابل آلومینیومی بسیار مناسب خواهد بود. البته بهتر است در زمینه انتخاب کابل مناسب حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. در برخی از پروژه‌ها استفاده از کابل مسی انتخاب بهتری است. اما در برخی از پروژه‌ها کابل‌های آلومینیومی نیاز مجموعه را تأمین می‌کنند.