سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاج گل برای تسلیت

تاج گل برای تسلیت چیست؟

گل در فرهنگ مردم کشورهای مختلف کاربردهای زیادی دارد و در تمام دنیا از آنها برای ابزار احساسات استفاده می کنند. به طوریکه از گل نه تنها در مراسم شادی می توان استفاده نمود، بلکه در مراسم عزاداری و به منظور ابزار همدردی با عزیزان و بازماندگان متوفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برخلاف مراسم های شادی، از دسته گل برای مجالس ترحیم استفاده نشده و بهترین انتخاب تاج گل برای عرض تسلیت می باشد. در این روش ارائه گل از پایه های چوبی یا فلزی استفاده میشود که در اندازه های مختلفی موجود بوده و گل های اصلی در مرکز قرار گرفته و اطراف تاج با گل های ساقه بلند از قبیل گلایل تزئین میشود.

تاج گل برای تسلیت

انواع تاج گل برای تسلیت

تاج های مورد استفاده برای مراسم ترحیم و عزاداری را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی گروه بندی نمود. به عنوان مثال، بر اساس اندازه و ابعاد پایه به کار رفته برای چیدمان گل ها می توان تاج گل برای تسلیت را به گروه های یک و دو و سه طبقه تقسیم کرد.

همان طور که از نام این تاج ها مشخص است، در نوع یک طبقه تمام گل ها در مرکز قرار گرفته و اطراف آن گلایل چیده میشود. در نوع دو طبقه دو قسمت جدا از هم روی خط عمودی تاج برای چیدمان گل ها انتخاب شده و به همین دلیل تعداد گل های به کار رفته برای آن بیشتر از نوع یک طبقه خواهد بود و در سه طبقه نیز به همین صورت!

علاوه بر نوع تاج و پایه های به کار رفته برای آنها، نوع گل هایی که در تاج ها استفاده میشود نیز با هم متفاوت می باشند.

در حالت کلی در تمام انواع تاج گل برای تسلیت بهتر است از گل های سفید و زرد استفاده شود و تا حد امکان از گل های قرمز نباید استفاده شود.

از رایج ترین گل های مورد استفاده برای این تاج ها می توان به گلایل، داوودی، رز، لیلیوم و میخک اشاره نمود که در کنار هم به صورت ترکیبی نتیجه بسیار خوبی خواهند داشت. البته برخی از افراد از گل های آتوریوم نیز برای تاج گل تسلیت استفاده می کنند که لازم است به سایر گل های به کار رفته در تاج توجه شود تا قرمز بودن گل زیاد جلب توجه نکند.