سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل رز

انواع دسته گل رز بر اساس نوع مراسم

در دسته گل های مراسم های مختلف گل های گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد، به عنوان مثال در تاج گل ترحیم در اغلب مواقع گلایل استفاده شده و در گل برای مراسم عروسی، گل های رز با رنگ های متناسب با سلیقه فرد نقش مهمی بازی می کند. علاوه براین، دسته گل رز را در مراسم های مختلفی می توان استفاده نمود و بر همین اساس می توان از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع آنها به موارد زیر اشاره نمود:

دسته گل رز عروس

جشن و مراسم عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر فرد می باشد که نشان از عشق و علاقه و تعهد دو طرف می باشد. برای نشان دادن شادی و خوشحالی از شروع یک زندگی جدید، المان های مختلفی در این مراسم به کار میرود از قبیل گل آرایی ماشین و گل عروس که به تصویری همیشگی در ذهن عروس و داماد تبدیل میشوند. سلیقه افراد در انتخاب نوع گل در برای عروس با هم متفاوت است، اما در اغلب مواقع رز بخش جدا نشدنی برای آن است. دسته گل رز عروس به صورت انبوهی از گل با ساقه های کوتاه یا بلند می باشند که به شکل توپی و گرد با روبان یا رشته های مروارید و غیره در کنار هم قرار میگیرند. این گل ها می توانند رز قرمز، صورتی و سفید و حتی آبی باشند که کاملا سلیقه ای بوده و محدودیتی در انتخاب رنگ آنها وجود ندارد.

دسته گل تولد

از دیگر انواع چیدمان گل که بخش اصلی آن را گل های رز تشکیل می دهند، می توان به گل برای تولد اشاره کرد. نوع دسته گل رز تولد با توجه به گروه سنی فرد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای افراد جوان می توان از شاخه های رز با ساقه های بلند را بدون پوشش و کاور هدیه داد و برای افراد بزرگسال بهتر است از کاور برای آن استفاده شود تا نظم بهتری داشته باشد.

دسته گل ولنتاین

ولنتاین یا روز عشق که در چند دهه اخیر در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است، به نوع خاصی با گل  قرمز پیوند خورده است. دسته گل رز ولنتاین را می توان در انواع گل های قرمز و صورتی یا سفید و آبی نیز سفارش داد، اما رز قرمز برای این روز بیشترین کاربرد را دارد. گل برای ولنتاین را می توان با تعداد زیاد شاخه های گل با یا تعداد کم و به صورت گرد سفارش داد یا بر حسب سلیقه بدون هیچ کاور و روبان یک بغل گل هدیه داد.

 گل رز

گل رز که نام آن از واژه انگلیسی Rose گرفته شده است، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گل ها در میان تمام مردم جهان می باشد که به نوعی نماد عشق و محبت نیز می باشد. این گل در شرایط آب و هوایی مختلف پرورش یافته و از تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ، تعداد گلبرگ ها، بو، خواص دارویی و غیره برخوردار می باشد. گل بهار ارائه دهنده خدمات خرید آنلاین گل رز در ادامه به معرفی انواع مختلف آن پرداخته و ویژگی های هر یک را معرفی خواهد نمود.

تفاوت زیاد در شکل گل رز

گل رز از متنوع ترین انواع گل در دنیا می باشد و گونه های بسیار زیادی را با گلبرگ های کاملا متفاوت می توان مشاهده نمود. برخی از گل ها دارای گلبرگ های مخملی می باشند که از بهترین نوع آنها می توان به رزهای هلندی اشاره نمود و برخی گلبرگ های نازک و بازتر دارند. در نتیجه می توان با توجه به مدل دسته گل مورد نظر از گونه های متنوع رز بهترین گزینه ها را انتخاب نمود. لازم است بدانید که علاوه بر تفاوت در شکل گلبرگ ها، می توان این گل ها را به صورت ساقه بلند و ساقه کوتاه در دسته گل استفاده نمود که هر یک زیبایی های خاص خودشان را دارند.

مزایای گل رز نسبت به دیگر انواع گل

به جرأت می توان گفت در تمام دنیا گل رز به دلایل مختلف بیشترین طرفدار را داشته و جایگاه ویژه ای در دسته گل عروس و ماشین عروس غیره دارد. یکی از اصلی ترین دلایل برای این حجم از تقاضا بدون شک زیبایی ظاهری آن می باشد که با نوعی آرامش همراه است. علاوه براین، با مرور انواع مختلف این گل کاملا پی به تنوع بسیار بالای آن در گوشه و کنار دنیا خواهید شد.

جالب است بدانید که در دنیا بر اساس جنس گلبرگ ها حدود 150 نوع رز وجود دارد که منشا رویش 95 نوع آنها در کشورهای آسیایی می باشد. علاوه بر تنوع بسیار بالا از نظر شکل ظاهری و رنگ و بو و عطر آن، این گل برخلاف بسیاری از گل های تزئینی دیگر دارای خواص دارویی زیادی می باشد.

به عنوان مثال از جمله خواص دارویی آن می توان به وجود ویتامین E فراوان در گلبرگ های آن اشاره نمود. علاوه براین، دمنوش های این گل برای رفع عفونت و تقویت قلب بسیار موثر می باشد.