سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاج گل ترحیم

از نظر روانشانسی و فرهنگ هر منطقه، هر یک از گل ها نماد و نشانه احساس خاصی می باشد. بر همین اساس نوع گل هایی که در تاج گل برای مراسم ترحیم استفاده میشود، با گل هایی که در تاج های  گل عروس قرار دارند متفاوت هستند.

در فرهنگ مردم ایران گل هایی از قبیل گلایل، رز سفید، لیلیوم، زنبق، میخک، داوودی، شب بو، آنتاریوم، ارکیده و سوسن برای مراسم عزاداری کاربرد زیادی دارند که در این بین گلایل بیشترین کاربرد را دارا می باشد.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در گل های مراسم عزاداری به چشم میخورد، رنگ سفید آنها می باشد که نوعی احساس آرامش را در محیط ایجاد نموده و برای ابراز همدردی گزینه مناسبی خواهد بود.

قیمت تاج گل ترحیم

مسئله مهمی که در خرید تاج گل برای مراسم های مختلف وجود دارد، قیمت آن می باشد. در تعیین قیمت تاج گل ترحیم چند فاکتور مهم تاثیرگذار هستند و به همین خاطر نمی توان به طور مشخص نرخ ثابتی را برای آنها اعلام کرد. از مهم ترین مواردی که در تعیین قیمت تاج گل نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد گل

با توجه به اندازه و ابعاد پایه و نوع آن تعداد گل هایی که در تاج های  گل  تسلیت مورد استفاده قرار میگیرد کاملا متفاوت است.

علاوه براین، طرح و نحوه چیدمانی که برای گل ها در نظر گرفته میشود نیز در کم یا زیاد شدن تعداد آنها اثر داشته و این کاملا طبیعی است که هرچه تعداد گل بیشتری در تاج به کار رود، قطعا قیمت تاج گل تسلیت بیشتر خواهد بود. لذا می توان برای خرید تاج  های گل ارزان تعداد گل های به کار رفته در آن ها را کمتر کرد.

نوع گل

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، تنوع گل در تاج  های گل های تسلیت بسیار زیاد می باشد که علاوه بر شکل ظاهری، از نظر قیمت نیز با هم تفاوت زیادی دارند.

به عنوان مثال، گلایل که بیشترین کاربرد را در تاج و دسته گل های مراسم عزاداری دارد، از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه می باشد. در مقابل، گل های لیلیوم و رز کمی گران تر از بقیه بوده و استفاده زیاد از آنها باعث میشود تاج گل گران شود.

نوع تاج گل

با زیاد شدن تعداد طبقات تاج و اندازه و ارتفاع آنها، نیاز به گل های بیشتری بوده و در نهایت منجر به افزایش قیمت تاج گل ترحیم می گردد. به عنوان یک مقایسه کلی، قیمت تاج گل های سه طبقه که حدود سه متر ارتفاع دارند که نیاز به تعداد زیادی گل در آنها می باشد، از سایر گزینه ها بیشتر است.

علاوه براین، برای زیباتر شدن تاج های چند طبقه در اغلب مواقع تنوع گل را نیز افزایش می دهند و این می تواند از دیگر عوامل اثرگذار در قیمت باشد.